🌙SAHIH DEEN صحيح دين🌙
Shariat (Islamic Law) regarding ATTIRE (Clothing).
Post 031
Thus, if this basis is not present, then there will not be any prohibition as well.
An example of this is that there are certain types of dyes (colours) which are fine to dye the turban with, but if a kurta or trouser has to be dyed in the very same colour, or if a shawl is dyed with that colour and then worn, it displays femininity. (In such a case), the (dying) of the turban will be regarded as permissible and the (dying) of the other garments (in such feminine) colours will be regarded as being Makruh.
अपने लिबास के बारे में शरीयत (इस्लामिक कानून).
Post 031
इस प्रकार, अगर यह आधार मौजूद नहीं है, तो इसके साथ ही कोई प्रतिबंध नहीं होगा।
इसका एक उदाहरण यह है कि कुछ प्रकार के रंग हैं जिससे अमामे को रंगना जाइज़ है, मगर कुरता या पायजामे को वही रंग से रंगना, या फिर कोई शाल को उस रंग से रंगना और फिर पेहेनना, यह स्रीत्व दीखता है. (ऐसी स्थिति में), अमामे को रंगना जाइज़ है, और दूसरे कपडे को (स्रीत्व प्रदर्शित करने वाले रंग से) रंगना मकरूह है.
🌹🌹🌹
🌙SAHIH DEEN صحيح دين🌙
👑Sufyan 📲+918460300402